Esko Aho on nyt mediassa, miksi tiedotusvälineet eivät kysy häneltä?
- Koronakriisissä otettu velka on on vain pieni osa tästä, sillä kolmekymmentä vuotta sitten valtion budjetti oli vain puolet tämän vuoden budjetista.
Lue tästä Lindemanin 26.10.2020 päivitetty Uusi Suomi-artikkeli
Miksi on Esko Ahon hallituksen päätökset salattu 100 vuodeksi?
Miksi ei Esko Aholta kysytä, että miksi salattiin 100 vuodeksi päätökset kenelle veronmaksajien rahaa jaettiin? Kuka teki päätökset, millä valtuuksilla ja miksi?
Miksi Säästöpankkien Eläkekassalle lahjoitettiin veromaksajien rahaa 100 miljoonaa markkaa? Oli kiven takana löytää tämä yksi dokumentti. Miten Suomessa voidaan salata, kun ei edes EU anna oikeutta salata tällaisia dokumentteja?
Yksi tuttavani tuttava, epäonnistunut Säästöpankin pankkiiri, alkoi nostamaan 90.000mk:n kuukausieläkettä heti pankkiriisin aikaan, varmaan yksi pienimmistä, ja muutti Espanjaan nauttimaan eläkepäivistä tuhottuaan Suomessa asikkaittensa yritykset ja muiden velallisten elämän köyhyyteen. Sitä se sitten kehuskeli tuttavalleni.
Kuinka paljon on näitä 100 vuodeksi salattuja Esko Ahon hallituksen rahan jakoja? Olen yrittänyt saada mediaa tutkimaan, mutta kukaan ei tutki? Silloin oli ”Lama nyrkki”, jossa miljardit jaettiin, nyt yritettiin saada vastaava ”Korona nyrkki” kokoon, mutta onneksi nyky hallitus sen esti!
**********
Kun tutkin Esko Ahon hallituksen, vuosien 1991-95, valtion budjettien tuloja ja menoja, niín niistä ei löydy syytä, ei tarvetta 50 miljardin euron lainanotolle? Eli 300 miljardia markkaa, mutta oletteko koskaan nähnyt tätä summaa tiedotusvälineissä? Ette ole, sillä silloin myös tiedotusvälineet olivat hallituksen määräsyvallassa, joka selviää viimeisimmästä puhelunahoituksesta blogini lopussa.
Minne katosi ne 50mljardia euroa, jonka Esko Ahon hallitus otti velkaa? Koronakriisissä otettu velka on on vain pieni osa tästä, sillä kolmekymmentä vuotta sitten valtion budjetti oli vain puolet tämän vuoden budjetista.
**********
Miksi ei ihmetellä sitä, että miksi Suomella oli vaikeata saada ulkomailta luottoa 90 luvulla, kun Suomi oli käytännössä velaton valtio? Myös siihen aikaan, niin kuin nyt, sijoittajat tyrkyttivät velattomille valtioille lainaa edullisin ehdoin?
**********
Miksi ei kysytä sitä, että miksi liikepankkien, KOP:n ja SYP:n piensijoittajat menettivät sijoituksensa, kun talletuspankkien, Säästöpankkien ja Osuuspankkien tallettajat eivät joutuneet vastaamaan sijoituksistaan vaan heidän talletuksensa turvattiin pankkitukimiljardeista salaisesti? Liikepankkien suursijoittajat saivat suuryritykset ja niiden velat maksettiin veronmaksajien pussista.
Talletuspankkilain mukaan tallettajat vastasivat pankin varallisuudesta talletuksillaan, joita he olivat sijoittaneet, eli he olivat antaneet lainaa velallisille, jotka maksoivat niistä korkoa. Eli tallettajat pyörittivät yritystä, talletuspankkia, jonka tuotto tuli heidän sijoittamistaan talletuksista, joita edelleen kaupattiin velkakirjoja vastaan velanottajille, joista he saivat korkotuottoja. Eli talletuspankit ovat aivan samalla tavalla yrityksiä kuin mikä tahansa yritys, joka ostaa ja myy.
Talletuspankki myy rahaa, jota velallinen ostaa ja maksaa siitä korkoa, joka on talletuspankin tuotto. Autokauppias ostaa auton ja myy sen kalliimmalla eteenpäin ja saa samalla tavoin tuottoa. Mutta se autokauppias ei saanut veronmaksajilta silloin tukea, vaan pankki otti haltuunsa alihintaan yrityksen ja pakkohuutokaupassa myi edelleen sen pankin lähipiirille ja nosti tappiot veronmaksajilta. Kakinkertainen voitto, halvalla saatu ja maksettu veromaksajien rahoilla.
Kotitalouksien omaisuudet, asunnot ja niiden lainan vakuutena ollut muu omaisuus kierrätettiin näytösluoteisten pakkohuutokauppojen kautta pankkiirien ja niitä auttaneitten viranomaisten ja poliitikkojen lähipiirille pilkkahintaan.
Lähde: https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1990/19901268
**********
Miksi ei kerrota sitä, että Säästöpankit ja Osuuspankit saivat kymmeniä miljardeja, joilla pelastettiin niiden sijoittajat = tallettajat, jotka olivat paikallispankkien isännistössä/hallituksessa, jotka päättivät niiden velallisten, yritysten ja yksityisten lainoista, joilla oli huomattava realisoitava varallisuus, joka ylitti velkojen määrän. Heidän omaisuus haettiin konkurssiin ja järjestettiin ”näytösluotoiset ja salaiset” panttihuutokaupat, joissa velkojapankki huusi omaisuudet jopa 70%:n alihintaan roskapankeille, joita hallinnoi entiset paikallispankkien keskuspankkien johtohenkilöt. Yrityksien ammattijohto vaihdettiin pankkikriisin aiheuttaneisiin ammattitaidottomiin pankkiireihin, jotka saivat turvatut työpaikat ja joiden palkat maksettiin Valtion vakuusrahaston veromaksajien pussista.
Minulla on puhelunauhoite, jonka olen toimittanut jo pari vuotta sitten MOT:n toimitukseen, jossa SKOP:n mies kertoo, että panttihuutokaupassa olevasta omaisuudesta ei anneta tietoja ulkopuolisille ennen juhannuksen jälkeistä maanantaita, jolloin panttihuutokauppa järjestetään, sillä pankki halusi ostaa koko omaisuuden roskapankilleen sillä hinnalla, jonka se itse määräsi.
**********
Miksi ei ole kerrottu, että kenelle veronmaksajien rahoittamista roskapankeista, millä tavoin ja mihin hintaan, myytiin ilman julkista huutokauppaa velallista alihintaan anastettu omaisuus? Tiedossani on yhden 800milj.markan omaisuuden myynti roskapankista alle 100milj.markan hintaan suoraan ostajalle ilman, että siitä olisi järjestetty julkista myyntiä. Veronmaksajien tappio oli noin 700milj.markkaa ja sen omaisuuden hallinta siirrettiin Luxemburgin veroparatiisiin Suomen verottajalta piiloon.
**********
Tämä kaikki on MOT:lla ja muulla medialla tutkimatta, vaikka heillä on näitä koskeva aineisto hallussa, myös KRP:n 500 sivuinen rikostutkinta, jossa on rikoskomisarion mukaan useita rikoksia, mutta paikallinen syyttäjä ei löytänyt yhtään rikosta? Mikä on se taho ja ne henkilöt joilla on ollut valta estää näiden miljardien salaaminen ja tutkiminen?
Suomen oikeuslaitos on rikollisten käsissä, mutta mistä löytyy se taho, joka palauttaa Suomen oikeusvaltioiden joukkoon vai jatkuu tämä sama laittomuus koronakriisin aikana ja sen jälkeen?
**********
Lopputuloksena oli valtava määrä yrittäjien ja muiden velallisten itsemurhia, perheitten hajoamisia, mutta Keskustan lestadiolaiset ja muut puoluetta jäsenet saivat kissan päivät ja valtavan varallisuuden, joka jaettiin maakunnissa paikallispankkien hallituksen/isännistön kaverille konkurssihuutokaupoissa.
Toivoisin, että media laittaisi faktan tarkastajat liikkeelle etsimään tästä blogistani virheet, mutta löytämään myös ne faktat!
Kuuntele vielä muutama puhelu nauhoitus, joka koskee yhden yrityksen ryöstöä veronmaksajien rahoja käyttäen.
Rahoittaja pankin pankkiirin mukaan Oikeusministeri puhuu paskaa ja ei tiedä, kuinka pankkitukea jaetaan pankeille ja yrityksille? Tämä oli Suomen oikeusviranomaisten mukaan laillista. Hannele Pokka siirrettiin sitten sivuun. Hänen tilalleen tuli Anneli Jäätteenmäki vuodeksi ja häntä seurasi Sauli Niinistö, joka siirtyi vuoden kuluttua Valtiovarainministeriksi. Niinistö ehti olla vuoden Oikeusministerin virassa, että hän sai valmisteltua lain, jolla Valtion vakuusrahaston valvonta siirrettiin Valtiovarainministeriölle ja Niinistö alkoi sen jälkeen myydä roskapankkien omaisuutta pilkkahintaan edelleen…joiden varallisuuden omistusta alettiin myöhemmin siirtämään veroparatiiseihin. Pankkiiri ilmoitti, että tälle omaisuudelle on jo ostaja tiedossa, siitä on toinen puhelunauhoite sisältäen erilaisia uhkauksia.
Tässä Radio Kajauksen toimittajan Heikki Kähkösen haastattelussa rahottajapankin pankkiiri kertoo, että rahoitusta ei voitu jatkaa, koska yrittäjä olisi saanut voittoa. Tämä oli Suomen oikeusviranomaisten mukaan laillista toimintaa, sillä maakunnisssa ei voi saada oikeutta, jos ei kuulu yhden puolueen sisäpiiriin.
Yrityksen KHT tilintarkastaja kertoo rahoittaja pankin edustajalle, kuinka yrityksen velkasaneeraus voidaan estää. Syyttäjän ja oikeusviranomaisten mukaan tämä ei ollut rikollista toimintaa? Jos tämä ei ole rikollista, niin mikä on Suomessa rikollista?
Tässä yrittäjä kertaa tilanteen Savon Sanomien taloustoimittajalle vuonna 1996, neljä vuotta konkurssin jälkeen
Kommentit (16)
Kommentoi Sinun täytyy kirjautua sisään, jotta voit kommentoida.
Kiitos Pertti, jälleen kerran!
Avaan ensimmäistä kuvaa.
Kyse on SSP:n eläkekassan asiakirjojen sadan (100) vuoden käyttörajoituksesta eli Valtion vakuusrahaston arkiston asiakirjojen salaamisessa sadan (100) vuoden ajaksi.
Valtion vakuusrahasto oli kahdella tavalla laiton rahasto:
1. ETA-sopimus kielsi valtion budjetin ulkopuoliset rahastot
ETA-sopimus, joka allekirjoitettin Portossa 2.5.1992 eli neljä päivää ennen ns. Koiviston konklaavia, kielsi EY-kilpailulain vastaisena valtion budjetin ulkopuoliset rahastot, kuten Valtion vakuusrahaston.
2. Laiton eduskuntakäsittely
Laki Valtionvakuusrahastosta on laiton myös siksi, että sen ensimmäisen ja toisen eduskuntakäsittelyn välissä on korkeintaan puolituntia, kun tuohon aikaan laki sai tulla toiseen käsittelyyn aikaisintaan kolmantena päivänä.
Miksi oli kiire?
Selitys laittomuuksille
EY oli tutkinut Suomen pankkien vakavaraisuuden, koska tulevien jäsenmaiden pankkien oli 1.1.1995 täytettävä EY:n pankkien vakavaisuusdirektiivin määräämä kahdeksan prosentin vakavaisuus.
Suomen pankit eivät sitä täyttäneet. Niinpä ETA-sopimuksen liitteisiin oli kirjoitettu Suomea koskeva mukautusmääräys nostaa pankkien vakavaraisuus 1.1.1995 mennessä EY:n pankkien vakavaraisuusdirektiivin edellyttämälle 8 %:n tasolle.
Kaikki toimet pankkien vakavaraisuuden nostamiseen eli pankkien pelastamisoperaatioon oli oltava voimassa 1.5.1992.
Katsokaa video, jossa kerron asiasta ja esitän dokumentit pankkikriisin laittomista hoitotoimista.
Videon kesto on vajaat 19 minuuttia. Se on kuvattu 31.7.2015. https://www.youtube.com/watch?v=qxYWewCG9M8
Video liittyy myös Koiviston konklaaviin eli oikeuslaitoksen ohjeistukseen. Presidentti Koivisto oli jo etukäteen ohjeistanut korkeimman oikeuden presidentti Olavi Heinosta tekemään ratkaisu, jossa pankki voittaa. Heinonen ei tietenkään totellut presidenttiä. Mutta miten kävikään, pankit alkoivat voittaa oikeudessa.
http://jormajaakkola.fi/Koiviston_konklaavi
Edellä kertomissani ei ole kaikki pääministeri Ahon salaisista toimista.
Salainen pöytäkirja, jossa tekaistiin valheellinen EMU-varauma eduskunnan harhauttamiseksi, määrättiin salaiseksi.
Kysymyksessä on valtiopetos, rikos, joka ei vanhene.
Tästä kerron seuraavassa kommentissani.
http://jormajaakkola.fi/MedialleLue linkin takaa lisää. Tässä on kotisivuni teksti ilman klikkausta:
”Median tehtävä ja velvollisuuskin on – koska Suomella ei ole euro-aikana ollut omaa raha- ja talouspolitiikkaa – esittää Suomen kohtalon kysymys:
-Harhautettiinko EU-ministeriryhmän salaiseen kokouspöytäkirjaan 16/93 20.12.1993 kirjoitetulla tekstillä eduskuntaa ja perustuslakivaliokuntaa?
Pöytäkirjan mukaan kokoukseen osallistuivat pääministeri Esko Aho ja ministerit Pertti Salolainen, Heikki Haavisto, Sirpa Pietikäinen, Ilkka Kanerva, Toimi Kankaanniemi sekä EU-ryhmän ulkopuolisena sisäministeri Mauri Pekkarinen. Kokouspöytäkirjan salaista liitemuistiota 1075/93 esitteli kokouksessa virkamiespääneuvottelija, alivaltiosihteeri Veli Sundbäck.”
Tässä on dokumentointia salaisesta EMU-varaumapöytäkirjasta
http://jormajaakkola.fi/EMU-petos
Pöytäkirjan ja salaamisen dokumenttikuvat ovat jostakin syystä laadultaan heikkoja, mutta alkuperäiset saa allekirjoittaneelta. Yhteystietoni on kotisivullani.
Vastaus kommenttiin: #3271610 On tosi kysymyksessä. Suomen talous on pelastettava.
”MITEN SUOMI PELASTETAAN?
Lähihistorian raportointia ja keinot Suomen pelastamiseen”
http://jormajaakkola.fi/%3Biten%20Suomi%20pelastetaan%3F
Laajempi versio, jossa dokumentointiliitteet ovat linkeillä klikattavissa:
”Miten Suomi pelastetaan? – laajempi versio
Lähihistorian raportointia ja keinot Suomen pelastamiseen” http://jormajaakkola.fi/%3Biten%20Suomi%20pelastetaan%2C%20laaja
Hyvävelikerhon laumasuojahan Ahoa suojelee.
Vastaus kommenttiin: #3271606 Pajonkohan on kikkailtava rahaa omaan taskuun, ennen kuin hyvien veljien siunaama laumaimmuniteetti toimii ?
Ottakaa kuvakaappaus ensimmäisestä kuvasta!
Tuo ensimmäinen kuva on niin kovaa aineistoa, että linkit siihen voivat kadota.
Minulla ovat (Pertin löydöksenä) muutaman vuoden ajan ollut linkit pankkien pelastusoperaatiotoimien sadan vuoden salaamisiin, mutta en ole jakanut, etteivät linkit salaamisdokumentteihin katoa.
Onhan hävyttömän rikollista toimintaa 90 luvun päättäjiltä ja heidän hännystelijöiltä. Itsekin tavallaan kärsin näiden paskiaisten takia vielä, kun en päässyt töihin heti tekun ja armeijan jälkeen, vaan piti kärvistellä työllisyystöissä ja sanottakoon tässä julkisesti sekä pimeissä rakennustöissä, ennen kun pääsin päivätöihin 90 luvun lopulla. Eihän tässä ole eläkekertymää paljoa ehtinyt kertymään.
Vastaus kommenttiin: #3271627 Jokainen pankkikriisin eliittiin kuulumaton Suomen kansalainen kärsi 1990-luvun lamasta.
Eivätkä kärsimykset ole loppuneet. Valtio velkaantuu 1990-luvun valtiopetosten seurauksena. Kansalaisista on tehty vero-orjia.
Taustaa:
Jo 22. maaliskuuta 1989 – muutaman päivän markan revalvoinnin jälkeen – nimitettiin valtiosääntökomitea, jonka tehtäväksi tuli Hallitusmuodon VI luvun eli Valtiontalouden kokonaisuudistus, jota tuleva EY-säädöstö vaati.
Lue tästä http://jormajaakkola.fi/Komiteamietinn%C3%B6t
Mietintö liittyi nimenomaan valtion velkaannuttamiseen ja samalla poikkeuslain eli säästölain tarpeen perustelemiseksi.
Valtiontalouden kokonaisuudistuksessa helpotettiin alijäämäisten budjettien hyväksymistä eduskunnassa.
Samalla tehtiin eduskunnan huomaamatta tilapäinen poikkeuslaki – säästölaki – tie ETA- ja EU-sopimusten hyväksymiseen vain 2/3 enemmistöllä.
Helpotettua perustuslain säätämisjärjestystä on kutsuttu ”supistetuksi perustuslain säätämisjärjestykseksi”.
Oikeusministeri Anneli Jäätteenmäki on antanut siitä oman nimityksenä vastauksena kirjalliseen kysymykseen. Jäätteenmäki sanoi, että helpotettu perustuslain säätämisjärjestys tehtiin juuri siksi, ettei eduskunnan pieni vähemmistö (siis 34 kansanedustajaa) voi estää presidentti ratifioimasta EU-liittymisopimusta.
Lupaan eri kommenttina antaa sitaatit ko. kysymyksestä ja Jäätteenmäen vastauksesta.
Löytyvät myös kotisivultani.
Yhtenä poikkeuslain – ”supistetun perustuslain säätämisjärjestyksen” hyväksymisen arkkitehtinä oli (helmikuussa 1991) Holkerin hallituksen oikeusministeri Tarja Halonen.
Jo 27.10.1992 – vain 2/3 enemmistöllä – voimaansaatetulla ETA-lailla tuli Hallitusmuodon 1 ja 2 pykälistä kuolleita eli merkityksettömiä pykäliä.
Tarja Halosta ja Esko Ahoa on kovasti valtamediassa hehkutettu hiljattain ilmestyneiden kirjojen myötä…
Olen lukenut Lindemanin kirjoituksia mielenkiinnolla vuosia.
”Miksi ei kysytä sitä, että miksi liikepankkien, KOP:n ja SYP:n piensijoittajat menettivät sijoituksensa, kun talletuspankkien, Säästöpankkien ja Osuuspankkien tallettajat eivät joutuneet vastaamaan sijoituksistaan vaan heidän talletuksensa turvattiin pankkitukimiljardeista salaisesti?”
Mielestäni tämä on luonnollista. Osakesijoitukset ovat luonteeltaan riskisijoituksia. Tuohon aikaan ei tainnut olla talletussuojarahastoja, vaan yleisesti oletettiin pankkitalletukset riskittömiksi. Talletusten menetys olisi varmasti ollut juridisesti mahdollista, mutta olisi saattanut koko pankkijärjestelmän epäilyksenalaiseksi.
Nykyinen talletussuojan 100.000 raja kuulostaa järkevältä. Isompien summien tallettajan voi olettaa ymmärtävän, että myös talletukseen sisältyy riski. Pidän kuitenkin todennäköisenä, että mahdollisessa pankin konkurssitilanteessa suuremmatkin talletukset pelastettaisiin. Käytännössä pankki pakkoliitettäisiin toiseen/toisiin.
”Säästöpankkien ja Osuuspankkien tallettajat eivät joutuneet vastaamaan sijoituksistaan vaan heidän talletuksensa turvattiin pankkitukimiljardeista salaisesti?”Pankkitukimiljardeilla ”turvattiin” pankkien lainananto, koska vakuudet olivat romahtaneet ja romahtivat lisää syyskuussa 1992 alkaneessa kellutuksessa.
Ei ollut kysymys talletusten turvaamisesta eri pankeissa eri tavalla, vaan omaisuuksien uusjaosta – yrittäjien velkakirjojen ”arvopaperistamisesssa” pankkien vakavaraisuuden nostamiseksi.
Kaikkien pankkien velallisista oli tehty listat, siis niistä yrittäjistä, joiden omaisuudet haluttiin ryöstää pankkien vakavaraisuuden nostamiseksi direktiivin edellyttämälle 8 %:n tasolle 1.1.1995 mennessä.
Lisäongelmaa pankkien vakavaraisuuteen nostamiseen lisäsi myös se, että pankkien osakkeiden arvot laskivat.
Olen nähnyt paksun nipun Säästöpankin osakkeita eräällä henkilöllä, joka poltti näppinsä niitä ostaessaan. Säästöpankkihan laittoi osakkeiden uusjaon vakavaraisuuden nostamiseksi.
Vastaus kommenttiin: #3271708 En puhunut talletusten turvaamisesta eri pankeissa eri tavalla. Myös liikepankkien talletukset oli turvattu. Osake on eri (edit: sana lisätty) omaisuuslaji kuin talletus.
Tiedän, että yrittäjiä kohdeltiin sikamaisesti 1990-luvun laman jälkipyykissä. En ottanut siihen kantaa.
”Osake on eri (edit: sana lisätty) omaisuuslaji kuin talletus.”Hyvä, kun korjasit.
Osake todellakin on eri omaisuuslaji kuin talletus.
Lähetin blogistille sähköpostiviestin tekstistä, jota kommentissasi siteerasit. Teksti ei ollut niin kuin olisi pitänyt olla, koska tallettaja ei oikeastaan ole sijoittaja. Osakkeen omistajahan on suurempaa tuottoa odottava sijoittaja kuin tallettaja.
Pula-aho yrittää uutta tulemista, olihan hän jo Sipilän taustapiru. Ei tule onnistumaan, vaikka kuinka vetelisi hyväveliverkostonsa kiitollisuusvelkanaruja. Ihmettelen miksi S. Niinistö on tasavallan presidentti.
Tietenkin Osuus- ja säästöpankkien tallettajien varat oli turvattu, ihan samalla tavalla kuin liikepankkienkin. Tradekan konkurssi osoitti karulla tavalla, että säästökassojen laita ei ollut samoin. Kaikeksi onneksi sukulaisenikin saivan -viiveellä tosin- talletuksensa Tradekan konkurssipesästä.
Olisi muuten laman vaikutukset saanut kertoa ainakin kahdella, jos säästöpankkien (joka lähinnä siis rysähti) tallettajat olisivat menettäneet varansa.
Osuuspankkien ja käsittääkseni myös Säästöpankkien osakkaat (osuuskunnistahan oli kysymys) vastasivat tietenkin vain osuusmaksullaan, ja SKOPin kohdalla myöskin osakkeenomistajat osakepääomallaan tappioista.
Pankkikriisi olisi jäänyt pienemmäksi (kokonaan sitä ei olisi vältetty), ellei Sorsan yhteiskuntasopimus olisi kaatunut. Maltillinen devalvaatio ja palkkaleikkaus olisi säästänyt ulkomaista luottoa ottaneet lainanottajat katastrofilta.
Niin, ja ne 300 miljardia markkaa… Sinulle ja minulle ne menivät, sekä myös pankkien taskuun. Valtion oli maksettava sosiaaliturvan kulut, vaikka verotulot romahtivat. Pankkeja oli tuettava, kun miljoonan markan luoton takaus oli enää kymmenesosan arvoinen. Ehkä ne viiden vuoden jälkeen olivat jo puolen miljoonan arvoiset, mutta melkoinen määrä takuiden arvosta meni pysyvästi alas vessanpytystä.
Hyvä Pertti!
Kiitos Pertti! Nyt pystytään osoittamaan, että todellakin Osuuspankit toimivat melko erikoisesti jo 1988 alkaen. Oy ST-Line Ltd/ Tatu Hoikkala – yksi ryöstetyistä yrittäjistä taistelee edelleen. Yhtiö osti laivan 1.12.1988 Saksasta ja se saapui Suomeen 11.12.1988. Haltijavelkakirja oli allekirjoitettu 16.11.1988. Laivan ostoa varten oli otettu 1,2 MILJ. MARKAN LAINA TUOLLOIN.
Pankki vaatii kuitenkin tekaisemaansa valuuttaperusteista velkaa. KUMMASTAKAAN EI OLE VELKAKIRJAA!
Tuolloin tarvittiin Suomen Pankin lupa valuuttaluoton ottamiselle, nostamiselle ja takaisin maksamiselle. Suomen Pankista ei löydy mitään merkintää Oy ST-Line Ltd;stä ja vielä vähemmän, että sillä olisi ollut valuuttamääräistä lainaa.
MIKÄ PARASTA: Länsi-Suomalaisen Osuuspankin OMA SISÄINEN TARKASTUS ON TODENNUT, ETTÄ OY ST-LINE LTD EI OLE TEHNYT HALLITUKSEN KOKOUKSESSA KOSKAAN PÄÄTÖSTÄ VALUUTTALUOTON OTOSTA TAI SEN NOSTOSTA.
Kenen tuo valuuttavelka siis oli – ei ainakaan yhtiön, koska Oy:tä sitoo vain sen oman hallituksen päätökset. Markkavelkaa he eivät ole koskaan perineet
Nyt pankki väittää, että tuo olematon velka on kasvanut 18 miljoonaan markkaan / n, 1,644 milj.euroa! Kuinka kauan vielä kuluu ennen kuin tajutaan, että kyse on törkeästä rahanpesusta?